nasze warsztaty

Warsztaty ze współczesnych metod komunikacji
prowadzący: Renata Iwoła, Anna Duś
Tworzymy treści cyfrowe takie jak memy, mapy myśli, plakaty, prezentacje, fotoksiążki. Na warsztatach każdy z nas postawił już pierwsze kroki w prowadzeniu strony internetowej - tworząc własnego bloga, a efektem naszej wspólnej pracy jest blog projektu "Kształcenie dla przyszłości". Rozwijamy kreatywność, współpracę, asertywność za pomocą technologii informacyjno-komunikacyjnych. 


Warsztaty z chemii 
prowadzący: Karolina Lucińska, Aneta Gwóźdź
Hodujemy kryształy, samodzielnie montujemy zestawy do doświadczeń, badamy związki chemiczne pod względem reaktywności, modelujemy cząsteczki.



Warsztaty z fizyki
prowadzący: Anna Surdy-Pacek
Przygotowujemy i wykonujemy doświadczenia fizyczne. Rozwiązujemy nietypowe zadania oraz analizujemy zjawiska fizyczne wykorzystując tablicę interaktywną.


Warsztaty z matematyki
prowadzący: Anna Gralec, Mirosław Niewczas
Rozwiązujemy ciekawe zadania z wykorzystaniem tablicy interaktywnej, prezentujemy matematykę w korelacji przedmiotowej z fizyką i chemią, pokazujemy zastosowanie matematyki w życiu codziennym.


Warsztaty z programowania
prowadzący: Anna Dudek
Programujemy gry, tworzymy schematy blokowe, przygotowujemy ćwiczenia dla młodszych dzieci np. program do nauki tabliczki mnożenia.


Warsztaty z języka angielskiego
prowadzący: Tomasz Kuźdub, Joanna Serafin-Sieczka
Oglądamy angielskojęzyczne wiadomości, programy oraz filmy prezentujące "żywy" język angielski. Odgrywamy scenki rodzajowe. Wkrótce przeprowadzimy wideokonferencję z rówieśnikiem z zagranicy.


Tutoring edukacyjno-zawodowy
prowadzący: Marzanna Kruk, Jolanta Zalewska
Ćwiczymy poznawanie siebie, swoich słabych i mocnych stron. Ćwiczymy autoprezentację podczas rozmowy kwalifikacyjnej, zapoznajemy się z jej przebiegiem. Planujemy swoje własne ścieżki edukacyjno-zawodowe.

Warsztaty logopedyczne
prowadzący: Agnieszka Minda
Warsztaty prowadzone są indywidualnie. Wykorzystuje się na nich nowoczesne metody pracy oraz technologie informacyjno-komunikacyjne (m.in. tablicę interaktywną oraz specjalistyczne oprogramowanie). Działania ukierunkowane są na korygowanie zaburzeń komunikacji werbalnej i niewerbalnej, doskonalenie tworzenia słów nadrzędnych i podrzędnych, analizę i syntezę słuchową, odbiór i nadawanie mowy.


Warsztaty z rozwoju procesów poznawczych
prowadzący: Edyta Drożdżał, Aneta Gwóźdź, Karolina Lucińska
Procesy poznawcze doskonalone są indywidualnie u każdego uczestnika warsztatów. Ćwiczenia te opierają się na sekwencji powtarzania informacji składającej się z odbierania, interpretowania i jej przechowywania. Stymulują one umiejętność postrzegania, myślenia i uczenia się w formie zabawy, metody eksperymentu oraz zastosowania nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych.


Terapia metodą Warnkego
trenerki: Iwona Gralec, Anna Kawalec
Na czym polega terapia Metodą Warnkego?
Nazwa metody pochodzi od nazwiska niemieckiego badacza dysleksji Freda Warnkego. Metoda szybko zyskała popularność wśród psychologów oraz logopedów w Niemczech, Szwajcarii i Austrii.
Założeniem Metody Warnkego jest usprawnienie u dzieci, młodzieży i dorosłych zdolności pewnych obszarów mózgu do przetwarzania informacji wzrokowych, słuchowych i ruchowych oraz komunikacja między półkulami mózgowymi. Terapia metodą Warnkego poprzez odpowiednie ćwiczenia uwrażliwia mózg na przetwarzanie tego rodzaju bodźców.
Terapia składa się z siedmiu kroków. Zadania wykonywane są przy pomocy specjalistycznego urządzenia medycznego. Zadaniem dziecka jest właściwie (zgodnie z instrukcją do każdego z zadań) reagować na prezentowane przez urządzenie, odpowiednio dobrane bodźce wzrokowe i słuchowe, tym samym ćwicząc mózg dziecka. W miarę poprawnego wykonywania zadań ich trudność stopniowo wzrasta, dostosowując się do umiejętności trenującego. Nasza szkoła jako jedyna w powiecie posiada trenerów i wysokiej klasy narzędzia diagnostyczne i treningowe do terapii Metodą Warnkego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz